Fiscaal zakelijk

Aangiftebrief omzetbelasting

Aangiftebrief btw verdwijnt per 1 januari 2014

Vanaf 1 januari 2014 stuurt de belastingdienst geen aangiftebrief omzetbelasting meer. De acceptgiro bij de aangiftebrief verdwijnt ook. Dit gebeurt al in december 2013.

Ondernemers moeten dus voortaan zelf in de gaten houden dat er op tijd aangifte wordt gedaan en wordt betaald. Wanneer aangifte moet worden gedaan is afhankelijk van de aangifteperiode. Dat is meestal per kwartaal of per maand. De aangifte en betaling moet uiterlijk een maand na het einde van iedere aangifteperiode zijn afgewikkeld. Het betalingskenmerk staat op de aangifte weergegeven. Mocht de aangifte niet voorhanden zijn, dan kan het betalingskenmerk met een speciale zoekhulp worden opgezocht.

Overzicht belangrijke gegevens
Om de overgang makkelijker te maken stuurt de fiscus ieder belastingplichtige begin januari 2014 een overzicht met de volgende gegevens toe:
• aangiftetijdvakken
• uiterste inlever- en betaaldatums
• betalingskenmerken

Wilt u meer weten over het verdwijnen van de aangiftebrief en acceptgiro en wat wij daarin voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

 


Vragen? Rini de Looze beantwoordt ze graag voor u!
Naar Contact